FTC تحقیقات درباره جمع آوری داده های کاربران توسط ۹ شبکه اجتماعی را کلید زد

FTC تحقیقات درباره جمع آوری داده های کاربران توسط ۹ شبکه اجتماعی را کلید زد

FTC در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرده ۹ شبکه اجتماعی و کمپانی استریم ویدیو شامل آمازون، «بایت دنس» (کمپانی مادر تیک تاک)، «دیسکورد»، فیسبوک، ردیت، اسنپ، توییتر، واتساپ و یوتیوب را مورد بررسی قرار می دهد تا به اطلاعاتی درباره نحوه جمع آوری اطلاعات شخصی کاربران و همچنین چگونگی استفاده از آن ها دست پیدا کند. این شرکت ها تا ۴۵ روز می توانند به این درخواست FTC پاسخ دهند.
سخنگوی توییتر در این زمینه اعلام کرده که این شبکه اجتماعی مانند همیشه با FTC همکاری می کند تا این آژانس از نحوه عملکرد سرویس های آن اطلاع پیدا کند.
سخنگوی دیسکورد به اهمیت بالای حریم خصوصی کاربران خود اشاره کرده و همچنین از همکاری با FTC برای پاسخ به سوالات پیرامون اقدامات مربوط به حریم شخصی خبر داده است.
دستورات FTC به عنوان بخشی از یک تحقیق گسترده مجاز است اما اهداف خاصی را از نظر اجرای قانون دنبال نمی کند. با این حال این آژانس می تواند در صورت پی بردن به رفتار اشتباه در این پژوهش، اقداماتی علیه آن ها در پیش بگیرد.
در این دستورات از کمپانی ها درخواست شده اطلاعاتی درباره نحوه جمع آوری داده های شخصی، چگونگی تشخیص این داده ها برای نمایش تبلیغات و محتوا و همچنین الگوریتم های مورد استفاده برای این داده ها در اختیار FTC قرار بگیرد.
سه کمیسر FTC در یک بیانیه جمعی این دستورات را تایید و اعلام کرده اند:
«این محصولات دیجیتال شاید با یک هدف ساده یعنی ...

منبع:tnews

ارسال دیدگاه