گوگل نمایش ویدیوهای اینستاگرام و تیک تاک در صفحه نتایج جستجو را آزمایش می کند

گوگل نمایش ویدیوهای اینستاگرام و تیک تاک در صفحه نتایج جستجو را آزمایش می کند

گوگل اوایل سال ۲۰۲۰ نمایش قابلیتی به نام Short Videos را به طور آزمایشی در صفحه نتایج جستجو آغاز کرد. این قابلیت کلیپ های کوتاه از پلتفرم های گوگل مثل یوتیوب، رقیب هندی تیک تاک یعنی Trell و Tangi را در تب Google Discover اپ موبایل نمایش می داد. حال گوگل می خواهد این قابلیت را گسترش داده و ویدیوهای اینستاگرام و تیک تاک را نیز در آن نمایش داده می شود.
در ادامه گزارش نوشته شده که غول موتورهای جستجو می خواهد به کمک این قابلیت کاربران را به ماندن در پلتفرم خود تشویق کند. این قابلیت به شکل محدود و تنها برای برخی از جستجوها فعال شده و کلیپ ها را مشابه تصویر زیر نمایش می دهد:
کاربر به کمک قابلیت مذکور پس از ضربه زدن روی ویدیو به نسخه وب اینستاگرام یا تیک تاک برده می شود. در گزارش تأکید شده که با وجود نصب اپلیکیشن این دو شبکه اجتماعی روی موبایل باز هم نسخه وب باز خواهد شد. ظاهراً گوگل می خواهد با این قابلیت کاربران را به ماندن در پلتفرم خود تشویق کند چرا که کاربران پس از تماشای ویدیو به احتمال زیاد روی دکمه بازگشت ضربه زده و به صفحه نتایج جستجو بر می گردند.
گوگل به طور رسمی بروزرسانی قابلیت Short Videos را تأیید نکرده، اما سخنگوی این شرکت در گفتگو با «تک کرانچ» آزمایش آن برای موبایل را تأیید کرد. وی افزود این قابلیت در مراحل ابتدایی آزمایش قرار دارد و در حال حاضر برای تمام جستجوها نمایش داده نمی شود.

ایتنا:tnews

ارسال دیدگاه