هاکوپیان
  • هاکوپیان

  • تاریخ تاسیس: 1349
  • نام به انگلیسی: Hakopian
  • محل شرکت: بومهن
  • بنیان‌گذار(ان): سومبات هاکوپیان,
  • سرمایه‌گذار(ان): سومبات هاکوپیان,
  • تأثیرگذار(ان): سومبات هاکوپیان,
  • گروه صنعتی: پوشاک
  • محصول(ها): كت و شلوار، پیراهن، كت تك، شلوار تك، پالتو، کاپشن، اورکت، بارانی
  • تعداد کارکنان: 700
هاکوپیان
  • هاکوپیان

  • تاریخ تاسیس: 1349
  • نام به انگلیسی: Hakopian
  • محل شرکت: بومهن
  • بنیان‌گذار(ان): سومبات هاکوپیان,
  • سرمایه‌گذار(ان): سومبات هاکوپیان,
  • تأثیرگذار(ان): سومبات هاکوپیان,
  • گروه صنعتی: پوشاک
  • محصول(ها): كت و شلوار، پیراهن، كت تك، شلوار تك، پالتو، کاپشن، اورکت، بارانی
  • تعداد کارکنان: 700

هاکوپیان

هاکوپیان یک شرکت طراحی و تولید پوشاک در ایران است که در سال ۱۳۴۹ توسط سومبات هاکوپیان بنیان نهاده‌شد.

پیشینه

سومبات هاکوپیان بنیانگذار این شرکت از دوران نوجوانی وارد کار دوزندگی شد. او در اواخر دههٔ چهل با یک آکادمی مد در اروپا ارتباط برقرار کرد و نشریات آن را به‌طور مرتب پی‌گیری می‌کرد. در سال ۱۳۴۹ کارگاه کوچکی را در تهران تأسیس کرد. در پی رونق گرفتن صنعت مد و مدل‌سازی، در اوایل دههٔ پنجاه، سومبات مدل‌هایی را به‌خصوص در رشتهٔ مردانه به روی صحنه آورد و پس از آن در جشنوارهٔ مد برگ‌ریز در سال ۱۳۵۳، مدل‌های او در طراحی و دوخت اول شد و در سال بعد با ارائهٔ مجموعه‌ای از مدل‌های زنانه و مردانه گامی در راستای مد لباس در ایران برداشت.

این اولین بار بود که مدلساز ایرانی بصورت مستقل چنین نمایشی در چنین سطحی برگزار می‌کرد. این موضوع به شدت مورد توجه رسانه‌های داخل و خارج قرار گرفت و بدین روی او توانست نخستین ژورنال رنگی مد را در سال ۱۳۵۴ به نام هوکرپ چاپ و منتشر کند. موضوع ژورنال و برگزاری شوی مد آنقدر جالب بود که خبرگزاری رویترز اظهار کرد که بخشی از مدل‌ها برگرفته از لباس‌های دهه ۱۹۳۰ اروپا بوده و بسیار تعجب‌برانگیز بود که یک طراح ایرانی در آن سال‌ها به تاریخ لباس اروپا توجه داشته‌است. این امر باعث شهرت و آوازهٔ هاکوپیان شد. سومبات با وجود سن کمی که داشت از جایگاه ویژه‌ای نزد مشتریان برخوردار شد. اما پس از پیروی انقلاب و تغییر نگرش‌ها نسبت به مد و لباس و نیز شروع جنگ تحمیلی باعث شد تا در اوایل دههٔ ۶۰ بسیاری از کارخانه‌های لباس‌دوزی با تعطیلی مواجه شوند. او با توجه به اعتقادی که به این حرفه داشت برای ممانعت از تعطیلی کارخانه‌ها تلاش بسیار کرد و موفقیت‌آمیز بود.

محصولات

هاکوپیان برای تأمین پارچه و مواد اولیهٔ محصولات خود با برترین تولیدکنندگان از کشورهای ایتالیا، آلمان، انگلستان و ترکیه همکاری می‌کند. از همان ابتدا با هدف افزایش و تضمین کیفیت محصولات، کارشناسان هاکوپیان برای آموختن دانش نوینِ صنعت پوشاک به دوره‌های تخصصی مختلف مد و پوشاک در کشورهای اروپایی اعزام می‌شوند.

هاکوپیان امروز با ایجاد ۲۳ فروشگاه زنجیره‌ای در سراسر ایران، داشتن سامانهٔ مشتری‌مدار نوین، با ایجاد یک کارخانهٔ تولید کت و شلوار کلاسیک و اسپرت و یک کارخانهٔ تولید پیراهن، به طراحی، تولید و پخش محصولاتی همچون کت و شلوار، پیراهن، کت تک، شلوار تک، پالتو، کاپشن، اورکت، بارانی می‌پردازد.

افتخارات

هاکوپیان در سال ۱۳۹۲ در دهمین جشنواره ملی قهرمانان صنعت ایران به‌عنوان یکی از ۱۰۰ برند برتر ایران شناخته شد. هاکوپیان تولید لباس رسمی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه را برعهده گرفت و در ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ از آن رونمایی کرد.
 

اخبار هاکوپیان
شرکت هاکوپیان و اهدا لباس های مخصوص کادر درمانی

شرکت هاکوپیان و اهدا لباس های مخصوص کادر درمانی

ارامنه ایران از دیرباز به عنوان ایرانیان همواره از هیچ تلاشی در تاریخ پر فراز و نشیب كشور در راه خدمت به ايران دریغ نکرده اند. امروزه که جهان در برهه ای جدید از تاریخ خود با پاندمی ویروس کرونا سپری می نماید.

کت و شلوار ۴۰ ساله ایرانی/ طراح و طراحی، موتور محرکه صنعت پوشاک

کت و شلوار ۴۰ ساله ایرانی/ طراح و طراحی، موتور محرکه صنعت پوشاک

در یکی از روزهای بهاری سال 1349 شرکت تولید پوشاک مردانه با امکانات و سرمایه بسیار اندک، ولی با رویاهای بزرگ و اندیشه جهانی به عنوان یک مزون لباس بنا شد، که در کمتر از سه سال به شهرپت رسید و در ردیف بهترین لباس های مردانه آن زمان رار گرفت.

هاکوپیان برای طبقه بالای جامعه لباس تولید می‌کند

هاکوپیان برای طبقه بالای جامعه لباس تولید می‌کند

علیرضا میرزاخانی گفت که قیمت یک شلوار تک در فروشگاه هاکوپیان حدود 350 هزارتومان است