میلاد منشی پور

میلاد منشی پور

زمینه کاری میلاد منشی پور کسب و کار و تجارت است. حدود 12 سال خارج از کشور زندگی کرده است که از این زمان حدود 7 سالی را در شرکت های جهانی مشاوره مدیریت Bain و BCG به عنوان مدیر پروژه کار کرده است و با کمپانی هایی مانند فورچون همکاری داشته است. این اواخر هم با کمک BCG با کمپانی هایی در حوزه فناوری و محصولات نوآورانه آن ها همکاری می کرد.
چند سال قبل به ایران بازگشت و با بنیانگذاران فعلی تپ سی آشنا شد و کار را شروع کرد. همانطور که در جریان هستید تپ سی یک پلتفرم آنلاین می باشد که راننده ها را به مسافران مرتبط می کند تا یک سفر با کیفیت انجام شود.
ایشان می گوید: تپ سی از همان ابتدا که یک تیم چند نفره بودیم تا به حال که اندازه سازمان بزرگ شده است رشد خیلی پر سرعتی داشته است. پرسرعتی که می گویم یعنی در حدود هفته ای 15 تا 20 درصد رشد داشتیم. ما چندین میلیون سفر موفق در ماه به مشتری ارائه می دهیم و این رقم هم در حال رشد است. بیشتر از 40 هزار راننده در سرویس ها خدمات می دهند و بیش از 150 کارمند تمام وقت و حدود 80 کارمند پاره وقت داریم. در حال حاضر در شهرهای کرج، اصفهان و تهران هستیم و به زودی 7 شهر دیگر اضافه خواهد شد تا جایی که کل ایران را پوشش دهیم.
میلاد منشی پور درباره مدل کسب و کار تپ سی و بخش مشتریان تپ سی و ارزش پیشنهادی می گوید: ما دو وجه مشتری داریم. یکی رانندگان هستند و دیگری مسافران، ما با الگوریتم های خاص خودمان کاری می کنیم که تعداد سفر در ساعت برای رانندگان ماکزیمم شود و این باعث می شود درآمد راننده با وجود زحمت کمتر بیشتر شود. از طرف دیگر پیدا کردن مسافر برای او بسیار ساده خواهد شد.
ارزش پیشنهادی ما به مسافران اولا کاهش هزینه خواهد بود. ثانیا کیفیت بالاتر سفر به علت نظارت های لحظه به لحظه که روی سفرها داریم. به گفته میلاد منشی پور: هزینه های عمده تپ سی اولا جذب راننده هاست. بعد جذب مسافران و بعد هزینه های منابع انسانی و حقوق و مزایای آن ها. درآمد هم مثل سایر شرکت های مشابه در ایران و جهان از طریق دریافت کمیسیون از رانندگان است که ما در حال حاضر 15 درصد کمیسیون دریافت می کنیم. اما قیمت گذاری در سیستم ما ناشی از یک الگوریتم پیچیده است که بر مبنای نوع مسیر و میزان ترافیک و ساعت شبانه روز مشخص می شود که تقریبا 20 تا 40 درصد ارزان تر از یک سفر دربستی معمول خواهد بود. ما از ابتدا مدل کسب و کار واضحی داشتیم و چرخش چشمگیری در مدل کسب و کارمان نداشتیم. 
شاید به موردی که بتوانم اشاره کنم مدل قیمت گذاری باشد. ما در ابتدا به شکل رقابتی قیمت گذاری می کردیم. یعنی قیمت موجود در بازار آژانس ها و تاکسی ها رصد کرده بودیم و با استراتژی خودمان برای سرویس مان قیمت می گذاشتیم. اما الان مدل قیمت گذاری ها داینامیک و پویاست که عرض کردم بسته به زمان و مسیر و حجم ترافیک مشخص می شود و دائم در تلاش هستیم بسته به عرضه و تقاضا بهینه ترین قیمت به دست آید.
چهارمین دوره اعطای امین الضرب که دوشنبه (23 دی) هم زمان با 136 مین سال تأسیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران برگزار شد. اتاق بازرگانی تهران از سال 1395 با برگزاری مراسم اعطای نشان امین الضرب سنگ بنای این نشان را گذاشت و پیش تر نیز سعید و حمید محمدی بنیان گذاران دیجی کالا و محمدجواد شکوری مقدم بنیان گذار آپارات و فیلیمو موفق به دریافت نشان مذکور شده بودند. در این مراسم علاوه بر مدیرعامل تپ سی از هشت چهره برگزیده حوزه ی اقتصادی در بخش خصوصی از جمله شرکت های استیل البرز، نان سحر، دامداران، تاژ و آناتا تقدیر شد.
میلاد منشی پور مدیرعامل تپ سی در این مراسم گفت: این نشان تنها متعلق به من نیست بلکه به همه ی کسانی تعلق دارد که در 3 سال و نیم گذشته در ساخت و توسعه ی تپ سی کنار من بوده اند از هم بنیانگذاران تپ سی (هومن دمیرچی و حمید مهینی) تا تمام مدیران و همکارانم که جزو خلاق ترین و کارآمدترین و حرفه ای ترین های کشور هستند.
وی به این نکته اشاره کرد که کسب و کار های نو و اینترنت محور سهم بزرگی در آینده اقتصاد کشور دارند و این کسب و کارها ارزشمندترین برندهای کشور خواهند شد. منشی پور به این نکته اشاره کرد که طی دو دهه گذشته شرکت های اینترنت محور به ارزشمندترین شرکت های دنیا تبدیل شده اند و در سال 2018 15 شرکت برتر دنیا از لحاظ ارزش برند کسب و کارهای نوینی مانند اپل، گوگل، آمازون و مایکروسافت بوده اند.
مدیرعامل تپ سی تأکید کرد:
راه گریز از تنگناهای اقتصادی موجود کشور گذر از اقتصاد تولید محور به اقتصاد اینترنت محور است که باعث کارآفرینی و اشتغال زایی سریع و گسترده می شود همان طور که تاکسی های آنلاین در کمتر از 5 سال 600/3 اشتغال مستقیم و 2 میلیون اشتغال غیرمستقیم ایجاد کرده اند. علاوه بر این با توجه به کمبود منابع، این اقتصاد اینترنت محور است که می تواند با منابع مالی بسیار کمتری نسبت به شرکت های تولیدی کار خود را شروع و ارزش خلق کند.
میلاد منشی پور افزود:
باید توجه کنیم که امروز کشورهای بزرگ و قدرتمند به علت اهمیت زیاد اقتصاد اینترنت محور در سطح ملی برای این حوزه برنامه ریزی می کنند و حتی کشوری مانند عربستان 45 میلیارد دلار در این حوزه سرمایه گذاری کرده است چون می دانند آینده متعلق به این شرکت هاست. از سوی دیگر توجه به این نکته ضروری است که نظر به ضریب نفوذ بالای اینترنت و تلفن همراه هوشمند در ایران ما فرصت ها و مزیت رقابتی مهمی در این حوزه داریم که می تواند زمینه ی رشد سریع تر این بخش را در اقتصاد فراهم کند.
همچنین ما در کشور منابع انسانی توانمندی برای توسعه اقتصاد اینترنت محور داریم و آمارها نشان می دهد که ایران رتبه اول سرانه فارغ التحصیلان در رشته علوم تکنولوژی، مهندسی و ریاضیات را در دنیا دارد. 
 

ارسال دیدگاه