سعید لطفی مدیر اسنپ فود

سعید لطفی مدیر اسنپ فود

سعید لطفی مدیرعامل اسنپ فود از موفقیت ها و چالش های این سرویس آنلاین سفارش غذا می گوید: در حال حاضر رقم بیش از 70 هزار سفارش در روز در سراسر ایران را رد کرده ایم عددی که بسیار قابل توجه می باشد و رشد 100 درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می دهد.
سعید لطفی در پاسخ به ادعای اولین و بزرگ ترین بودن اسنپ فود در حوزه سفارش آنلاین غذا می گوید: در حقیقت این ادعا نیازمند رفرنس است. با اندکی بررسی به راحتی متوجه خواهید شد که زود فود یا همان اسنپ فود اولین سامانه سفارش غذا در ایران می باشدکه سال 88 کارش را آغاز کرده است. برای بررسی بزرگ ترین بودن باید چند منظر این مسئله را بررسی کرد.
از نظر تعداد تراکنش، اسنپ فود جزو 5 تجارت الکترونیکی برتر ایران محسوب می شود. همچنین اسنپ فود با ثبت بیش از 13500 رستوران که بیش از نیمی از این تعداد در تهران هستند بیشترین تعداد سرویس دهنده در سامانه سفارش آنلاین غذا را در اختیار دارد و از سوی دیگر با سرویس دهی در بیش از 70 نقطه از کشور بیشترین پوشش را در میان سرویس های مشابه ارائه می دهد.
مهم ترین چالشی که اسنپ فود با آن روبرو بوده است مبارزه با رقیب سنتی خود سفارش تلفنی و جایگزین کردن آن با فرهنگ سفارش غذا به صورت آنلاین است. احتمالا همه یک تجربه بد از یک غذا در سفارش از رستوران ها داشتند. ما باید به رستوران ها این فرهنگ را انتقال می دادیم که مشتری اسنپ فود مشتری خود آن ها است و آن ها باید غذا را با کیفیت مناسب در بسته بندی مناسب و در زمان مناسب به دست مشتری برسانند. حالا مدیران رستوران هر روز سیستم فروش و کامنت های مشتریان را چک می کنند و تلاش می کنند تا سرویس بهتری ارائه دهند.
در نگاهی کلی به لیست رستوران های اسنپ فود به نام رستوران هایی بر می خورید که آن ها را در سرویس های مشابه ندیده اید. سعید لطفی در مورد این رستوران ها که اغلب برندهایی شناخته شده و مطرح هستند این گونه می گوید: باعث افتخار و غرور ماست که رستوران های شاخص و برندی مانند: پرپروک، تایب، رفتاری، فرسی، باروژ، پیتزا سیب و کوچک محلی تمام ظرفیت فروش آنلاین خود را تنها به اسنپ فود داده اند.
قطعا این موضوع ساده ای نیست اما ما تلاش کرده ایم بهترین خودمان را برای متقاعد کردن این بزرگان به کار بگیریم. در دنیای کسب و کارهای آنلاین و استارتاپ های بزرگ در سال های اول سودآوری چندان مسئله حیاتی محسوب نمی شود. 
سعید لطفی با اشاره به وضعیت سوددهی اسنپ فود می گوید: ما از لحاظ عملیاتی می توانیم سودده باشیم ام این مسئله اولویت ما نیست. درست است که ما 80 درصد بازار را در اختیار داریم اما بازار رقابتی است و رقبای قوی و قابل احترامی داریم. به همین دلیل درآمد خود را صرف رشد کسب و کار خود می کنیم.
در اسنپ فود بیش از 3000 همکار به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار هستند که این عدد شامل همکاران دفتری و همکاران ناوگان اکسپرس می باشد. اسنپ فود یا همان زود فود سابق در طی 9 سال فعالیت تاکنون تعدیل نیرو نداشته است.
اگر کسب و کارهایی مانند کسب و کارهای ما نبود بسیاری از نخبه ها مهاجرت می کردند اما حالا فارغ التحصیل دانشگاه های برتر کشور دانشگاه شریف، دانشگاه تهران، خواجه نصیر و مانند این ها در اسنپ فود مشغول به کار هستند. ما در کنار یک دیگر و همدلانه رشد کردیم.
سرویس اکسپرس اسنپ فود مسئول تحویل غذا به مشتریان در مدت زمان کوتاه می باشد. اکسپرس از چالش های در حال حاضر اسنپ فود است. سعید لطفی در مورد این سرویس می گوید: سرویس حمل و نقل یا تحویل غذا در کل دنیا فرایند و سرویس پیچیده ای محسوب می شود. راهکارها مشخص هستند اما بومی سازی و پیاده سازی این سرویس در ایران چالش های خود را دارد.
جذب افراد و ملزم کردن آن ها به اجرای آموزش هایی که دریافت کرده اند کار سختی است که امیدواریم امسال این مشکل به کلی حل شود. مدیرعامل اسنپ فود به تعداد سفارش هایی که اکسپرس تحویل می دهد اشاره و درمورد آینده این سرویس می گوید: روزانه بیش از 30 هزار نفر سفارش توسط سرویس اکسپرس اسنپ فود به مشتری تحویل داده می شود. در تلاش هستیم تا زمان تحویل سفارش ها زیر 30 دقیقه باشد.
هدف ما رسیدن به جایی است که تنها و بهترین راه سفارش غذا به صورت آنلاین از اسنپ فود باشد تا هر کسی از هر جای ایران تنها با چند کلیک غذای خود را به راحتی از اسنپ فود سفارش دهد. سعید لطفی درمورد پیش بینی تعداد سفارش های روزانه در پایان امسال می گوید:
با توجه به تمام صحبت هایی که کردم باید اعتراف کنیم پیشرفت در حوزه سفارش غذا کار بسیار دشواری می باشد هدف نهایی ما تا پایان امسال همانند سال گذشته رشد 100 درصدی است. اسنپ فود دیگر فقط برای سفارش غذای رستورانی نیست. سوپرمارکت یکی دیگر از اصلی ترین سرویس های اسنپ فود است. شما در کمتر از 30 دقیقه سفارش خود را از سوپر مارکت ها دریافت می کنید.
بیشتر از یک سال و نیم است که شیرینی فروشی ها به ما پیوسته اند و علاو بر این مغازه های آجیل و خشکبار، آبمیوه و بستنی فروشی ها و سوپر پروتئینی ها نیز به ما پیوسته اند. میوه فروشی ها با ارائه محصولات خود در بسته بندی های با کیفیت در اسنپ فود فعالیت می کنند.
 

ارسال دیدگاه