با سقوط هواوی، شیائومی می تواند دومین برند پرفروش بازار گوشی هوشمند باشد

با سقوط هواوی، شیائومی می تواند دومین برند پرفروش بازار گوشی هوشمند باشد

شیائومی در آوریل سال ۲۰۱۰ (۱۳۸۹) با ۸ شریک تجاری و تمرکز بر ساخت گوشی هوشمند ارزان قیمت، باکیفیت و دیگر تجهیزات الکترونیکی در پکن تأسیس شد. این شرکت نه به خاطر سابقه ی زیاد بلکه به سبب رویکرد صحیحی که در حوزه ی بازاریابی پیش گرفت، امروز یکی از قدرتمندترین شرکت های حوزه ی فناوری به حساب می آید. حال شیائومی به واسطه ی عملکرد رضایت بخش و شرایط حاکم بر بازار، می تواند جایگاه هواوی، دیگر برند محبوب چینی که این روزها حال روز خوبی ندارد تصاحب کند و نیم نگاهی نیز به جایگاه اپل و سامسونگ داشته باشد.
هواوی قبل از ممنوعیت فلج کننده ی ایالات متحده آمریکا، به دنبال آن بود که خود را هرچه بیشتر به رقیب دیرینه اش سامسونگ نزدیک و سهم بیشتری از بازار تصاحب کند و تا حدودی این امر را محقق کرد. هواوی در رقابت با اپل توانست سهم بیشتری از فروش گوشی هوشمند کسب کند و تا قبل از محدودیت های آمریکا چندین سال با قدرت در جایگاه دوم پرفروش ترین برندهای جهان تکیه زده بود. هواوی حتی در سه ماهه ی دوم سال جاری میلادی توانست برای اولین بار و به صورت مقطعی، از سامسونگ عبور کند؛ اما این امر تا حدودی به دلیل ترکیبی از شرایط بی سابقه ی بازار به دنبال همه گیری ویروس کرونا بود. هواوی درست در زمانی به این مهم دست یافت که چین در حال بازگشایی بازارها و مراکز فروش بعد از پیک اول همه گیری ویروس کرونا بود؛ درحالی که در آن مقطع تمامی فروشگاه های سامسونگ و اپل در اروپا و آمریکای شمالی به صورت کامل تا ماه ها تعطیل بود و به تبع آن، لطمه ی شدیدی به فروش این دو شرکت وارد شد.
درواقع آخرین آمار سه ماهه ی سوم ۲۰۲۰ نشان می دهد که برتری هواوی به دلیل بازگشایی ...

منبع:با سقوط هواوی، شیائومی می تواند دومین برند پرفروش بازار گوشی هوشمند باشد

ارسال دیدگاه